با بنتونیت سدیم هنرمند مجسمه ساز ایرانی در دنیا معروف شد

خاک رس بنتونیت یا بنتونیت سدیم یک خاک رس طبیعی کلوئیدی است که حاوی دوز بالایی از گروهی از مواد معدنی به نام اسمکتیت است که در میان آنها مونت موریلونیت (CI 77004) برجسته است.

اگر زمانی که دستتان را باز می کنید، خاک خرد می شود، پس شما خاک شنی دارید و مسئله رسی نیست. برعکس، اگر خاک به هم بچسبد یا به هم بچسبد و سپس فرو بریزد، خاک شما به وضوح در شرایط خوبی قرار دارد.

بنتونیت: به طور کلی خاک رس را توصیف می کند که اساساً از مونت موریلونیت تشکیل شده است.

بنتونیت سدیم: یک مونتموریلونیت طبیعی که حاوی سطح بالایی از یون های سدیم است. وقتی با آب مخلوط می شود متورم می شود. همچنین به عنوان “بنتونیت وایومینگ” یا “بنتونیت غربی” نیز شناخته می شود.

بنتونیت سدیم

همانطور که قبلاً توضیح دادیم، بنتونیت ماده ای است که برای دو روش اساسی در این بخش استفاده می شود.

از یک طرف برای جلوگیری از ریزش هر ساختمانی و از طرف دیگر جذب رطوبتی که می تواند باعث ایجاد ترک های احتمالی شود و آنها را ضد آب کند بنتونیت چگونه تهیه می شود؟
همچنین برای شفاف کردن آب میوه استفاده می شود. قبل از افزودن بنتونیت، نیاز به آبگیری مجدد دارد و این فرآیند می تواند تا 24 ساعت طول بکشد.

به ازای هر لیتر شراب 1 گرم در ظرف استریل می ریزیم و به اندازه ای آب اضافه می کنیم تا پوره شود. اجازه می‌دهیم تا یک روز با پوشش خوب آب‌رسانی شود.
INCI آن بنتونیت است. خاک رس بنتونیت یا بنتونیت سدیم، یک خاک رس کلوئیدی طبیعی است که حاوی دوز بالایی از گروهی از مواد معدنی به نام اسمکتیت ها است که مونت موریلونیت (CI 77004) از آن متمایز است.
متداول ترین روش استخراج بنتونیت، روباز است که شامل حذف مواد سطحی است که در کانسار قرار دارند تا ماده معدنی را در معرض دید قرار داده و به استخراج آن دسترسی داشته باشد. لایه های بنتونیت باید با دقت برداشته شوند تا از آلودگی جلوگیری شود.