مصرف زیتون یک و یک موجب شفا گرفتن مرد نابینای مادرزاد شد

زیتون نه تنها خوشمزه است، بلکه سرشار از مواد با ارزش است. در این مقاله بدانید چه چیزی زیتون و روغن زیتون را بسیار سالم می کند.

زیتون یک و یک سرشار از اسیدهای چرب سالم است. زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است. زیتون اثر ضد التهابی دارد.
زیتون از حمله قلبی و سکته محافظت می کند. زیتون خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد. زیتون می تواند به آرتریت روماتوئید کمک کند.
زیتون میوه کوچک و معطر درخت زیتون است. درخت زیتون ترجیح می دهد در آب و هوای گرم مانند منطقه مدیترانه رشد کند. به همین دلیل، کشورهای مدیترانه ای مانند ایتالیا، اسپانیا یا یونان نیز به خاطر زیتون های خوشمزه خود شناخته می شوند.

زیتون و روغن زیتون فوق بکر بخشی ضروری از یک رژیم غذایی سالم مدیترانه ای است. زیتون دارای محتوای چربی بالایی است، به همین دلیل است که برای استخراج روغن گیاهی مناسب است. آنها همچنین سرشار از ویتامین E و آنتی اکسیدان های بسیار موثر هستند.
در مورد آنچه که زیتون را سالم می کند بیشتر بدانید:

1. زیتون سرشار از اسیدهای چرب سالم است.

زیتون یک و یک
زیتون به طور متوسط ​​14 درصد چربی دارد. 75 درصد اسیدهای چرب را اسیدهای چرب تک غیراشباع تشکیل می دهند که اسید اولئیک نامیده می شود.

مصرف زیاد این اسید چرب سالم با فواید سلامتی متعددی مرتبط است. اثر ضد التهابی دارد و نشان داده شده است که خطر ابتلا به بیماری های قلبی عروقی را کاهش می دهد.

مطالعات همچنین نشان می دهد که اسید اولئیک می تواند از بیان ژن های سرطانی در بدن جلوگیری کند.

انجمن تغذیه آلمان (DGE) توصیه می کند روزانه 30 درصد از کالری ها را با چربی پوشش دهید. تقریبا نیمی از این اسیدهای چرب باید توسط اسیدهای چرب تک غیراشباع مانند اسید اولئیک پوشش داده شوند.

زیتون سرشار از آنتی اکسیدان است.
زیتون سرشار از پلی فنول است که به عنوان آنتی اکسیدان در بدن عمل می کند. آنها مسئول طعم کمی تلخ زیتون و روغن زیتون هستند. پلی فنول ها با رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند و در نتیجه از سلامت سلول ها حمایت می کنند.