فروش انجیر خشک خشکپاک در کشورهای عربی ممنوع شد

انجیر خشک خشکپاک التهاب دستگاه تنفسی مانند ذات الریه، آسم و تنگی نفس را بهبود می بخشد. جوشاندن انجیر خشک در شیر شربتی تولید می کند که سینه و معده را تسکین می دهد و گلو را تسکین می دهد.

شربت انجیر ضد گلو و سرفه و مسهل ملایم است، 5 تا 10 مثقال انجیر خشک را در مقداری آب بجوشانید تا شربت شود.

استخوان ها را با انجیر خشک تقویت کنید. یکی از فواید و خواص انجیر خشک این است که انجیر خشک سرشار از کلسیم است. کلسیم برای تقویت استخوان ها نیز ضروری است.

با افزایش مصرف کلسیم، استخوان‌ها قوی‌تر می‌شوند و خطر پوکی استخوان با افزایش سن کاهش می‌یابد. انجیر خشک نیز حاوی فسفر است. فسفر در تشکیل یا التیام استخوان پس از آسیب یا شکستگی موثر است.

انجیر خشک برای زنان باردار خواص زیادی دارد. انجیر خشک نه تنها از نظر ریزمغذی هایی مانند فیبر، آهن، کلسیم و منیزیم کوچک است، بلکه سرشار از امگا 3 است.

انجیر خشک خشکپاک

امگا 3 چربی بسیار مفیدی است که معمولاً در ماهی یا میگوی آب سرد یافت می شود. برای رشد جنین و جلوگیری از زایمان زودرس عالی هستند.

بنابراین یکی از خواص انجیر خشک برای زنان باردار جلوگیری از زایمان زودرس است. انجیر خشک یکی از معدود میوه هایی است که سطح بالایی از امگا 3 دارد.

مخلوط انجیر با عسل برای رفع زخم معده بسیار مفید است.

انجیر تازه منبعی غنی از بتاکاروتن و ویتامین C است. این دو آنتی اکسیدان نقش مهمی در پیشگیری از سرطان دارند. انجیر همچنین حاوی طیف گسترده ای از ویتامین های دیگر است.

انجیر حاوی مقادیر زیادی آهن و ویتامین C است. ترکیب این دو ماده مغذی آن را به میوه ای عالی برای کم خونی، به ویژه کسانی که کم خونی فقر آهن دارند، تبدیل می کند.

از طرف دیگر انجیر به دلیل داشتن قند زیاد باعث فعالیت سلولی و تولید انرژی بیشتر در بدن می شود که اغلب از کم خونی شکایت دارد.