شکلات خارجی مرسی از سکته قلبی یک پیرزن 100 ساله جلوگیری کرد

فواید شکلات خارجی مرسی در رفع خستگی یکی دیگر از فواید شگفت انگیز است. در یک مطالعه، گروهی از شرکت‌کنندگان که در طول هفته شکلات می‌خوردند، نسبت به افرادی که شکلات زیادی مصرف نمی‌کردند، شاخص توده بدنی کمتری داشتند.

اما این تحقیق در حالی انجام شد که رژیم غذایی و ورزش نقشی در BMI نداشتند. بنابراین یکی از فواید شکلات می تواند کاهش شاخص توده بدنی باشد.

فواید شکلات برای پیشگیری از سرطان: سرشار از آنتی اکسیدان و ضد سرطان طبیعی!
فلاونوئیدهای کاکائو در شکلات به خصوص شکلات تلخ یافت می شود. فلاونوئیدها دارای خواص ضد التهابی و آنتی اکسیدانی هستند و با اثرات منفی رادیکال های آزاد در بدن مبارزه می کنند.

شکلات خارجی مرسی

مهار رادیکال های آزاد در بدن موضوع بسیار مهمی است، زیرا فعالیت بیش از حد آنها منجر به تکثیر سلول های سرطانی در بدن و افزایش خطر ابتلا به سرطان می شود.

در نتیجه یکی از فواید شکلات تاثیر شکلات در پیشگیری از سرطان در انسان است. شکلات تلخ حاوی مقدار بیشتری کاکائو نسبت به شکلات های رنگ روشن (مانند شکلات شیری) است و میزان قند آن بسیار کمتر از شکلات های روشن است.

در این قسمت به بررسی فواید شکلات تلخ و فواید آن برای بدن انسان می پردازیم.

فواید آنتی اکسیدانی شکلات تلخ: با خوردن شکلات تلخ می توانید با اثرات منفی رادیکال های آزاد در بدن خود مبارزه کنید.
همانطور که قبلا گفتیم غلظت کاکائو در شکلات تلخ بسیار بیشتر از سایر محصولات شکلاتی است.

چندین ترکیب شیمیایی در کاکائو وجود دارد که دارای مزایای آنتی اکسیدانی است. به عنوان مثال، فلاوانول ها و پلی فنول ها از جمله این ترکیبات شیمیایی هستند که می توانند با اثرات منفی رادیکال های آزاد در بدن انسان مبارزه کنند.

زمانی که تعداد رادیکال های آزاد در بدن از حد معینی فراتر رود، این رادیکال های آزاد در بدن می توانند باعث استرس اکسیداتیو در بدن شوند و به سلول ها و بافت های بدن آسیب برسانند.