زیره سالم ترین ادویه جهان

مصرف دانه های زیره سیاه محلی در کشورهای مختلف به خوبی مستند نشده است، اگرچه تخمین زده می شود که 0.8 گرم در روز برای هر نفر در هند مصرف می شود. اطلاعات محدودی در مورد فراهمی زیستی ترکیبات زیره در انسان پس از مصرف وجود دارد. چنین داده‌هایی مهم هستند زیرا هرگونه استفاده بالقوه زیره برای بهبود سلامت تحت تأثیر میزان مصرف و مقدار نهایی و شکل اجزای فعال زیستی آن در بافت‌های هدف قرار می‌گیرد. متابولیت ها در اندام های مختلف فراهمی زیستی عملکردی زیره در انسان زمانی نشان داده شد که به افراد انسانی (10-12 نفر) 2.8 گرم در روز زیره سبز داده شد و سلول‌های تک هسته‌ای خون محیطی متعاقباً جدا شدند. در تجزیه و تحلیل ازمایشگاهی، سلول‌های تک هسته‌ای خون محیطی جدا شده از افراد تحت مصرف زیره، شواهدی از محافظت در برابر آسیب اکسیداتیو نشان دادند. در خون 4.63 میکروگرم بر میلی لیتر، زمان رسیدن به حداکثر غلظت (Tmax) 1.85 ساعت و نیمه عمر 1.45 ساعت بود. در خرگوش‌ها، مصرف خوراکی نمونه 2 گرمی کومینالدئید منجر به تشکیل متابولیت‌های ادراری کومیل الکل و متیل استرهای هیدروکسی کومینیک اسید شد. برای یک مطالعه کوچک در میش (3 میش غیر باردار، 2 شیرده)، 250 گرم زیره کوهی کرمان دانه ها در جیره روزانه غلات تغذیه شدند. 20 متعاقبا، ورود ترکیبات اسانس فرار موجود در دانه ها در پلاسما و شیر اندازه گیری شد. حداکثر غلظت p-cymene در خون 194 قسمت در میلیارد در 17 ساعت بود. هیچ β-پینن، لیمونن، سینئول، γ-ترپینن و کومینالدئید شناسایی نشد. فقط β-پینن و p-cymene در مقادیر قابل تشخیص به شیر منتقل شدند. فراهمی زیستی خوراکی نظری همانطور که در تجزیه و تحلیل سیلیکو ارزیابی شده است نشان می دهد که کومینالدئید به آسانی توسط دستگاه گوارش جذب می شود و احتمالاً می تواند از سد خونی مغزی عبور کند.21 واضح است که اطلاعات بیشتری در مورد فراهمی زیستی زیره پس از مصرف انسان مورد نیاز است.

زیره سبز کوهی و اسانس آن دارای سابقه طولانی در کاربردهای درمانی در طب سنتی است. کاربردهای باستانی آیورودا زیره در هند شامل درمان ناراحتی های گوارشی، اسهال و یرقان بود، در حالی که در جاهای دیگر برای فشار خون بالا، صرع، تب، بیماری های دوران کودکی و اختلالات زنان و تنفسی استفاده می شد. ترکیبات ممکن است به روش های مختلفی عمل کنند، از جمله، برای مثال، با کاهش استرس اکسیداتیو، سرکوب بیان نشانگرهای التهابی، تعدیل مسیرهای سیگنالینگ کنترل کننده مرگ سلولی، و تغییر سطح هورمون های در گردش.

مطالعاتی که شواهدی را در مورد فواید بالقوه زیره سیاه تازه کرمان سلامتی غذاها، مواد تشکیل دهنده و ترکیبات گیاهی ارائه می دهد، داده ها را از انواع روش های علمی، مانند آزمایش های کشت سلولی، مطالعات حیوانی، و آزمایش های بالینی انسانی جمع آوری می کند. مطالعات انسانی در تعیین توصیه‌های بهداشت عمومی، به ویژه آن دسته از کارآزمایی‌های تصادفی‌سازی و کنترل‌شده (RCT) که درمان‌های مشخص‌شده را آزمایش می‌کنند و تحلیل‌های آماری مناسب را به‌کار می‌برند، اهمیت ویژه‌ای دارند. با در نظر گرفتن این موضوع، جستجویی در پایگاه‌های اطلاعاتی PubMed و Science Direct با استفاده از عباراتی انجام شد که شامل C. cyminum، cumin، zeera و cuminaldehyde بود. گزارش‌های کامل انتشارات انگلیسی زبان و چکیده‌های انگلیسی زبان مقالات خارجی از مجلات معتبر، منابع اولیه اطلاعات بودند. اگرچه کیفیت مطالعات شناسایی شده به طور قابل توجهی متفاوت بود، همه تحقیقات مرتبط و منتشر شده در این نمای کلی گنجانده شد تا بتوان کلیت و تنوع اطلاعات را توصیف کرد و مسائل مربوط به تحقیقات آینده را شناسایی کرد. اطلاعات تکمیلی از کتابشناسی این منابع به دست آمد. مطالعات مربوط به زیره به عنوان یک جزء در آماده سازی های چند عنصری در این بررسی اجمالی گنجانده نشده است.

  • منابع
  1. Cumin Potential Health Benefits

 

  • تبلیغات
  1. رشوه میلیون دلاری که یک خواهر و برادر را قاتل کرد!!!
  2. کفش مربوط به دوره هخامنشیان در موزه تهران
  3. 10 خوراکی عجیب که با گردو آماده می شود
  4. با تخمه هندوانه قوی ترین ماده چسبنده جهان ساخته شد!