زئولیت فیلتر آکواریوم موجب مرگ کوسه ی کوچکی در اکواریوم شد

من مدتی است که یک آکواریوم 450 لیتری دارم که پایدار است و واقعاً مشکلی ایجاد نمی کند، به سختی جلبک می کند، آب شفاف است و ماهی ها احساس راحتی می کنند.
اسمش چیه خیلی قشنگه “هرگز یک سیستم در حال اجرا را تغییر نده” اما در واقع می خواهم این کار را انجام دهم تا حتی پایدارتر شود.

پس از خواندن نکات مثبت زیادی در موردزئولیت فیلتر آکواریوم، من در نظر دارم یک فیلتر زئولیت 5 – 10 لیتری را به عنوان “فیلتر بیولوژیکی” نصب کنم.
آیا کسی اینجا تجربه ای در این مورد دارد و می تواند در این مورد نظر دهد؟

من واقعاً نمی توانم این را به شما بگویم، در واقع حق با شماست، اگر جرقه زد، باید دست خود را از آن دور نگه دارید.
در تلاش برای بهتر کردن آن و بالاتر از همه، پایدارتر کردن آن، آن را باز می گذاریم که آیا واقعاً لازم است، به همین دلیل است که من در مورد تجربیاتم در مورد آن می پرسم.

زئولیت فیلتر آکواریوم

در مرحله راه اندازی من 2 لیتر زئولیت در فیلتر داشتم (برای یک مخزن 850 لیتری) و بعد از حدود 3 ماه دوباره آن را حذف کردم (به دلیل عدم تعادل مواد مغذی با جلبک ها مشکل داشتم.

باید بگم که هیچ تاثیری (قبل  بعد) نتونستم ببینم، با تنظیم کود، مشکلات جلبک خود را کنترل کردم.

البته گزارش‌های مثبتی از زئولیت در آکواریستی وجود دارد (مثلاً aquaricht.de)، اما اگر همه چیز برای شما مفید است، چرا وقتی حتی نمی‌دانید می‌خواهید چه چیزی را بهبود ببخشید، به سراغ چنین ماده فیلتر فوق‌العاده‌ای بروید؟
در مرحله راه اندازی من 2 لیتر زئولیت در فیلتر داشتم (برای یک مخزن 850 لیتری) و بعد از حدود 3 ماه دوباره آن را حذف کردم (به دلیل عدم تعادل مواد مغذی با جلبک ها مشکل داشتم و می خواستم مواد مغذی خوار را خاموش کنم.