درگیری دو مرد بر سر زیتون شور بیژن در اصفهان به جنایت کشیده شد

زیتون میوه درخت زیتون همیشه سبز (یا زیتون اروپایی) از خانواده زیتون است. نام آشنای زیتون به زیتون های رسیده یا زیتون هایی اشاره دارد که مخصوصاً با سود سوزآور رنگ شده اند.

محتوای کالری زیتون 115 کیلو کالری در هر 100 گرم محصول است.

زیتون شور بیژن حاوی: بتاکاروتن، ویتامین های B، A، E، PP و همچنین املاح مواد معدنی مانند پتاسیم، کلسیم، منیزیم، فسفر و سدیم است. زیتون سرشار از فیبر غذایی است که تاثیر مثبتی بر فعالیت دستگاه گوارش دارد و حرکت روده را بهبود می بخشد، حاوی آنتی اکسیدان های ضد پیری (کالریزاتور) است.

اسیدهای چرب چند غیر اشباع سطح گلوکز خون را کاهش می دهند، تشکیل لخته های خون را کاهش می دهند و خاصیت ارتجاعی دیواره عروق را حفظ می کنند.

زیتون شور بیژن

یک افسانه رایج در مورد فواید خوردن هسته زیتون باید روشن شود. هسته های زیتون و زیتون قابل هضم نیستند، بنابراین باید از 1 تا 2 هسته بلعیده شده سود واقعی انتظار داشت.

شما باید عقل سلیم را تمرین کنید و سعی نکنید هسته های زیتون های غول پیکر را با نوک تیز قورت دهید تا آسیب فیزیکی به روده ها وارد نشود.
برخلاف گفته‌ها در مورد فواید بی‌تردید زیتون شور (مدیترانه‌ای‌هایی که دائماً زیتون مصرف می‌کنند، بیشترین امید به زندگی را دارند)، مصرف بیش از حد این محصول بیش از آنکه فایده داشته باشد ضرر دارد.

زیتون شور فقط به صورت کنسرو شده مصرف می شود، نگهدارنده اصلی نمک است که بیش از حد آن منجر به افزایش فشار خون می شود، بنابراین این محصول در رژیم غذایی بدون نمک منع مصرف دارد.

زیتون شور حاوی مقدار زیادی اسیدهای چرب امگا 6 است که دیواره رگ های خونی را از بین می برد و به ظاهر پلاک های کلسترول کمک می کند.

زیتون شور به روش های مختلفی استفاده می شود، از این رو انواع مختلفی دارد:

غذاخوری کنسرو شده و به طور کلی خورده می شود
ترکیبی دارای رنگ صورتی تیره، مناسب برای کنسرو کردن
دانه های روغنی مناسب برای تهیه روغن زیتون.