خلال پسته تواضع که روی میز دفتر رییس جمهور فرانسه دیده شد خبرساز شد

پسته یا خلال پسته تواضع  فواید زیادی برای سلامتی دارد، مانند کمک به کنترل دیابت، حفظ وزن، کاهش فشار خون و پیشگیری از برخی بیماری‌ها مانند انفارکتوس میوکارد، تصلب شرایین و سرطان.

این فواید برای خلال پسته به این دلیل است که این میوه سرشار از آنتی اکسیدان است و از نظر تغذیه ای بسیار کامل است و منبع پروتئین، فیبر، اسیدهای تک غیراشباع، مواد معدنی و ویتامین ها است.

خلال پسته از خانواده Anacardiácea است و دارای پوسته ای سفت با میوه ای سبز مایل به زرد در داخل آن است که می توان آن را به شکل طبیعی مصرف کرد یا به عنوان سوپ برشته کرد.

علاوه بر این، می توان آن را به عنوان یک ماده در آماده سازی های مختلف آشپزی مانند سالاد، سس، نان، آرد، گرانولا و بستنی استفاده کرد.

خلال پسته

خلال پسته به دلیل خواصی که دارد فواید سلامتی مختلفی دارد که از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

1. کاهش کلسترول و تری گلیسیرید.
خلال پسته دارای مقادیر زیادی آنتی اکسیدان مانند پلی فنول ها و فیتوسترول ها است.

همچنین خلال پسته حاوی اسیدهای چرب تک غیر اشباع و فیبر است که به کاهش سطح کلسترول LDL به نام کلسترول بد و تری گلیسیرید در خون کمک می کند و در عین حال باعث افزایش سطح کلسترول HDL در خون می شود.

“خوب” نامیده می شود، بنابراین بدن را سالم نگه می دارد و از بیماری های قلبی عروقی مانند تصلب شرایین، سکته مغزی و انفارکتوس میوکارد جلوگیری می کند.

2. بهبود توانایی شناختی.
خلال پسته با توجه به ظرفیت آنتی اکسیدانی و ضد التهابی زیادی که دارد، به جلوگیری از زوال شناختی و کاهش حافظه که با افزایش سن ایجاد می شود، کمک می کند.

علاوه بر این به عنوان یک عامل محافظتی در برابر بیماری های عصبی، مانند آلزایمر و زوال عقل پیری عمل می کند.