تقاضای موز در بازار جهانی موجب جنگ بین چند کشور شد

موز در بازار جهانی میوه ای است که تقریباً در تمام رژیم های غذایی از جمله رژیم های دیابت و کاهش وزن جای می گیرد.

البته با در نظر گرفتن سهمیه مصرف. اگرچه بسیاری از مردم فکر می کنند که این میوه یکی از کالری ترین میوه ها است، اما در مقایسه با سیب، کالری کمتری دارد.

این خطای گسترده رایج است، زیرا بسیاری از افراد تمایل دارند که بر روی کالری دریافتی میوه ها و سایر غذاها به روشی نامناسب تمرکز کنند، به عنوان مثال، با نگاه کردن به جداولی که انرژی، کالری و محتوای غذایی در هر 100 گرم غذا را بیان می کند.

داده‌های قابل اعتماد باید به «اندازه‌گیری‌های خانگی» اشاره کنند، یعنی آنچه که ما واقعاً می‌خوریم. ماست 100 گرمی نمی خوریم، واحد تجاری 125 گرمی می خوریم.

بنابراین، یک موز متوسط ​​بدون پوست تقریباً 80 گرم وزن دارد، در حالی که یک سیب متوسط ​​بدون پوست و سیب تقریباً 150 گرم وزن دارد و کالری هر دو میوه به ترتیب 66 و 70 است.

غنای تانن با خاصیت قابض در موز رسیده آن را به ویژه برای افرادی که از دوره های اسهالی رنج می برند جالب می کند.

موز در بازار جهانی

سهم آن از فروکتو الیگوساکاریدها (FOS) به موز این توانایی را می دهد که رشد باکتری های مفید (باکتری های بیفید یا لاکتوباسیل ها) را در روده بزرگ تحریک کند.

FOS نوعی فیبر محلول است که هنگامی که توسط خود فلور روده تخمیر می‌شود، مواد خاصی (بوتیریک و اسید پروپیونیک و سایرین) را با اثرات زیر تولید می‌کند: تنظیم ترانزیت روده، اثر محافظتی در برابر سرطان روده بزرگ با مهار رشد.

سلول های تومور از طریق مکانیسم های مختلف و تحریک سیستم ایمنی.

به دلیل داشتن پتاسیم بالا و سدیم کم، برای کسانی که از فشار خون بالا یا بیماری عروق خونی و قلبی رنج می برند بسیار توصیه می شود.

با این حال، موز یکی از میوه های غنی از این ماده معدنی است، بنابراین مصرف آن باید مورد توجه افراد مبتلا به نارسایی کلیه باشد که نیاز به رژیم های غذایی کنترل شده ویژه در این ماده معدنی دارند.

با این حال، کسانی که دیورتیک‌هایی مصرف می‌کنند که پتاسیم را از بین می‌برند، باید موز بخورند.