استفاده از صابون بچه فیروز 75 گرمی موجب شد نوزادی سخن بگوید

متخصصان توصیه می کنند از صابون بچه فیروز 75 گرمی و خنثی برای کودکان خردسال استفاده کنید تا لایه چربی که از پوست آنها محافظت می کند تغییر نکند.
پوست نوزاد نازک تر و ظریف تر از پوست بزرگسالان است.

به همین دلیل، به ویژه در زمان حمام نیاز به توجه خاصی دارد. در این مقاله به پنج سوال ضروری برای انجام این کار پاسخ داده شده است: آیا کوچولو باید هر روز حمام شود؟حمام کامل یا جزئی؟

فقط با آب یا همچنین با صابون؟کدام شامپو مناسب تر است؟ و آیا کرم مرطوب کننده بعد از آراستگی کودک لازم است؟

این دو صفت اصلی برای صابون هستند که معمولاً پوست نوزاد را با آنها تعریف می کنند، دو ویژگی که در نگاه اول به دلیل تفاوت شدید آنها با پوست یک بزرگسال برجسته می شود.

صابون بچه فیروز 75 گرمی

و این است که نوزاد هنوز این اندام ضروری را به طور کامل رشد نکرده است، به ویژه خارجی ترین لایه (استراتوم شاخی) که وظیفه محافظت از آن را در برابر عوامل خارجی که می تواند روی پوست حساس کودک تأثیر بگذارد، دارد.

علاوه بر ضخامت کمتر لایه بیرونی آن، این پوست با سطح اسیدی آن نیز متمایز می شود، که در بدو تولد کمتر از بزرگسالان است: PH آن خنثی است.
متخصصان اطفال دو تا سه بار در هفته در چند ماه اول حمام و استفاده از صابون را توصیه می کنند. البته پاکسازی روزانه نواحی کمتر بهداشتی مانند اندام تناسلی یا چین های پوستی که روی ران یا گردن ایجاد می شود، ضروری است.

به همین ترتیب، توصیه می شود هر روز دست های کودک را به خوبی تمیز کنید و در صورت لزوم، ترشحات دهان یا بینی را به خوبی رعایت کنید.

تا چند سال پیش، بسیاری از متخصصان توصیه می‌کردند که تا زمانی که بند ناف باقی می‌ماند، به جای غوطه‌ور شدن کامل در آب، نوزادان را باید به صورت قسمت‌هایی (با دستمال یا اسفنج) با صابون حمام کرد.