عدس ایرانی فله در جنوب ایران موجب نجات جان کودکی شد

عدس ایرانی فله از بهبود زخم بهتر اطمینان می دهند، می توانند از متابولیسم تیروئید و بسیاری موارد دیگر حمایت کنند.

مخصوصاً گیاهخواران باید بیشتر از عدس استفاده کنند زیرا حاوی آهن بالایی است. عنصر کمیاب برای تشکیل اجزای خون و همچنین عملکرد عضلات و کبد استفاده می شود.

این اثر با ترکیب با میوه و سبزیجات حاوی ویتامین C تقویت می شود.عدس که از آشپزخانه مادربزرگ شناخته می شود، مدت هاست که به منوی روزانه ما راه پیدا کرده است.

حبوبات سالم در اصل از آسیای مرکزی می آید، جایی که بیش از 8000 سال است که در آن کشت می شود.

لنز culinaris، همانطور که در لاتین نامیده می شود، از طریق مصر و رم تا اروپا گسترش یافته است. امروزه باواریا و سوابیا بزرگترین مناطق کشت عدس در آلمان هستند.

عدس ایرانی فله

عدس سرشار از ارزش غذایی است. اگرچه عدس غذای واقعی سرشار از 40.6 گرم کربوهیدرات است، اما ما را چاق نمی کند.

زیرا 100 گرم عدس حاوی حدود 300 کیلو کالری، فقط 1.5 گرم چربی و پروتئین فراوان با 23.5 گرم است. آنها همچنین با 11 گرم فیبر رژیمی امتیاز می گیرند  این حدود یک سوم مقداری است که باید هر روز بخوریم.

عدس مملو از ویتامین ها، مواد معدنی و غیره است. عدس سرشار از مواد مغذی سالم است. از یک طرف، آنها طیف وسیعی از ویتامین ها را ارائه می دهند.

اینها شامل ویتامین های مختلف B، نیاسین و اسید فولیک و همچنین ویتامین A است که برای سیستم ایمنی و بینایی مرتبط است و ویتامین E که از سلول ها محافظت می کند.

از سوی دیگر، عدس دارای مواد معدنی بسیار مفیدی مانند پتاسیم، منیزیم، فسفر، منگنز، نیکل، سلنیوم و روی است.

اینها از بسیاری جهات برای سلامت ما اساسی هستند. آنها از متابولیسم هورمون و متابولیسم استخوان ها جلوگیری می کنند، از تجمع پلاکت ها جلوگیری می کنند.