سویا بندر امام در جنگ جهانی جان صد ها سرباز را از گشنگی نجات داد

جایگزین‌های گیاهی برای محصولات حیوانی در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای محبوب شده‌اند: شرکت‌های بیشتر و بیشتری در حال گسترش دامنه محصولات وگان خود هستند و آمار فروش به طور پیوسته در حال افزایش است.

محصولات سویا مانند شیر سویا، سویا بندر امام ،کرم سویا و کوارک یا توفو نیز به طور فزاینده ای محبوب می شوند.

با این حال، با افزایش مصرف سویا، صداهای انتقادی نیز مطرح می شود: سویا یک خطر برای سلامتی است. در مقاله پیش رو به این نگرانی می پردازیم و به اختصار وضعیت علمی فعلی را به اختصار بیان می کنیم.

دانه سویا با محتوای پروتئین و مواد مغذی بالایی که دارد مشخص می شود. حاوی تمام آمینو اسیدهای ضروری، یعنی بلوک‌های سازنده پروتئین است که بدن نمی‌تواند آن را تولید کند.

اگر توفو محصول سویا را جایگزین گوشت و سوسیس کنید، مقدار زیادی اسیدهای چرب تک غیراشباع و چند غیراشباع مصرف می کنید و از کلسترول اجتناب می کنید.

سویا بندر امام

محصولات طبیعی و غیر فرآوری شده سویا مانند توفو و تمپه (دانه های تخمیر شده سویا) اغلب دارای چربی کم و پروتئین و مواد مغذی بالایی هستند.

اگرچه برخی از وب سایت ها و محققان هشدار می دهند که مصرف سویا خطر ابتلا به سرطان سینه را افزایش می دهد، نرخ پایین سرطان سینه در شرق و جنوب شرق آسیا، جایی که سویا به طور سنتی مصرف می شود، مخالف این موضوع است.

نرخ سرطان پروستات در کشورهای آسیایی به همان اندازه پایین است. علاوه بر این، غلظت‌های بالاتر ایزوفلاون‌های احتمالاً محافظ در پروستات در مردان آسیایی نسبت به شرکت‌کنندگان در مطالعه غربی یافت شد.

حتی اگر علاوه بر مصرف سویا، عوامل تغذیه‌ای، بهداشتی و محیطی اضافی (منطقه‌ای) در ایجاد و پیشگیری از بیماری‌ها نقش داشته باشند، چنین یافته‌هایی را می‌توان به عنوان اولین نشانه‌های مهم تأثیرات عادات غذایی مختلف خواند.