زنی با پوشیدن لباس افغانی مجلسی در یک ساعت 10 کیلو لاغر شد

سر عروس با یک سر مقوایی مخروطی شکل با کرپ تاج سیمی پوشانده شده است. قسمت جلویی قابل مشاهده کلاهک با الماس تزئین شده است. یک پارچه کرپ قرمز مستطیل شکل در بالای فس مخروطی جمع شده و انتهای دیگر آن تا زیر کمر کشیده شده است.

تمام لبه های چادر سیم شکن زرد رنگی از دو طرف حلزون آویزان است و در جلو و سوراخ های لباس افغانی مجلسی با سیم شکن پوشیده شده است.

یک ست گردنبند الماس طلا، یک ست مروارید و حلقه الماس این لباس های افغانی را کامل می کند. یک کمربند نقره ای به کمر وصل می شود.

این لباس های افغانی درجه دو عروس و خاله در میان لباس عروس های Kütahya و با ارزش ترین لباس های افغانی بعد از Tefebaşı است. با توجه به نحوه عمل آوری، واشر آینه ای و جارو شوی وجود دارد. پولک آینه ای با نخ نقره روی پارچه بوم گلدوزی شده است.

لباس افغانی مجلسی

نخ در یک ردیف نیست، بلکه در سه یا چهار ردیف، با چین های هماهنگ به پارچه چسبانده می شود و شاخه ها و گل ها را تشکیل می دهد، روی پارچه ثابت شده روی گلدوزی.

در نقاط شروع شاخه ها و گل ها از پارچه کانفی بیضی فیروزه ای یا آبی آسمانی استفاده می شود.شاخه ها و گل های بدلیجات اطراف تپه ها تا شاخه های بیرون آمده از تپه دیگر امتداد یافته و بدون تماس با یکدیگر به پایان می رسند.

در عروسی ها خاله های مردانه آن را می پوشند. جاروهای فلس دار، پهن تر، جارو مانند و غیر بیضوی نسبت به شاخه ها و گل های فلس آینه ای پردازش می شوند. لباس های افغانی عروس و خواهر شوهر است

یکی از محبوب ترین، محبوب ترین و قدیمی ترین لباس های افغانی است. روی پارچه مخمل، مانتین و پارچه پهن دوزی می شود.در پارچه پهن درخت یهودا، مشکی و آبی و در مخمل رنگ فاس ترجیح داده می شود. شلوار خیلی بلند نیست و نمی توان آن را در کمر فرو کرد.