زنی با خوردن خرمای استعمران در یک روز کم خونی خود را درمان کرد

خرمای استعمران تیره و تقریبا سیاه از منطقه مدینه در غرب عربستان سعودی می آید و به دلیل نرمی، خشکی و قیمت بالای خود در بازار خرما در این کشور مشهور است.

خرمای آجوا حاوی گلیکوزیدهای فلاونوئید زیادی است که دارای خواص آنتی اکسیدانی هستند. این مطالعه نشان داد که میزان مهار آن با محصولات آنتی اکسیدانی تجاری موجود در بازار برابر است.

همچنین مشخص شد که خرمای آجوا دارای اثر مهاری سیکلواکسیژناز مشابه داروهای ضد التهابی مانند آسپرین، ایبوپروفن، سلبرکس و ناپروکسن است.

بر اساس بیانیه دانشگاه، علاوه بر فواید آنتی اکسیدانی و ضد التهابی، قندهای موجود در خرمای آجوا فقط مونوساکارید هستند که این خرما را برای افراد مبتلا به دیابت نوع 2 مفید می کند.

به عنوان ملاس خرما و شربت خرما شناخته می شود، فواید زیادی دارد و واقعا مغذی است. خوردن این غذا برای صبحانه انرژی مورد نیاز در طول روز را به شما می دهد.

ملاس خرما حاوی قندهای طبیعی، مواد معدنی و ویتامین هایی مانند ویتامین B3، B2، B1، B5، A1 و A1 است. C. در صورت مصرف ملاس خرما دیگر نیازی به مولتی ویتامین نخواهید داشت.

خرمای استعمران

همچنین حاوی قندهای طبیعی مانند گلوکز، ساکارز و فروکتوز است. بنابراین می تواند انتخاب خوبی برای میان وعده باشد.

نوشیدنی خرما انرژی مورد نیاز بدن را تامین می کند. مصرف شربت خرما می تواند قدرت یادگیری کودکان و دانش آموزان را بهبود بخشد.

فیبر موجود در نوشیدنی می تواند به عنوان یک ملین عمل کرده و حرکات روده را افزایش دهد.

مصرف شربت خرما می تواند فعالیت باکتری ها را در دستگاه گوارش افزایش دهد، بنابراین برای سلامتی مفید است.

ملاس خرما حاوی درصد بالایی ویتامین B است، بنابراین برای اعصاب و رفع خستگی و خستگی مفید است. منیزیم و فسفر موجود در شربت خرما می تواند سلول های عصبی را تقویت کند.

ملاس خرما حاوی ویتامین های C و D است که برای خاصیت ارتجاعی پوست مفید است.