جوراب مردانه بوگارو از جنس نخ طلا برای پادشاه انگلستان بافته شد

در طی چند سال بعد، مد جوراب به تغییر طول های مختلف ادامه داد (از وسط ساق پا تا زانو تا وسط ران). به جای چسبیدن به گلدوزی در بالا، مد جوراب گسترش یافت و رنگ ها، تزئینات یا راه راه های بیشتری را در بر گرفت.

در اواخر قرن هفدهم، پنبه به یک انتخاب محبوب برای بسیاری از پوشاک از جمله جوراب مردانه بوگارو تبدیل شد.

با بلندتر شدن شلوار و کوتاه شدن جوراب، اصطلاح جوراب در واقع برای اشاره به چیزی که قبلاً به عنوان جوراب ساق بلند شناخته می شد استفاده شد.

انقلاب بعدی در جوراب سازی با اختراع نایلون در سال 1938 رخ داد. استحکام و قابلیت ارتجاعی جوراب های ساخته شده از مخلوط پنبه و نایلون منجر به گامی طبیعی در تولید شد.

این ترکیب حتی امروزه حتی در جوراب های Shosett ما که از نوعی نایلون به نام پلی آمید استفاده می کند، استفاده می شود.

جوراب مردانه بوگارو

بعداً، الاستین به این ترکیب اضافه شد تا به جوراب‌ها انعطاف‌پذیری بیشتری بدهد و آن‌ها را متناسب با طیف وسیع‌تری از پوشندگان قرار دهد.

از نظر مدل جوراب، مد شاهد آمدن و رفتن چند مدل بوده است که اغلب پس از چند سال دوباره برمی گردند.

الگوهای آرگیل که در دهه 1920 بسیار محبوب بودند، در مد مردانه باز می گردند. با پیشرفت‌های تولیدی، پنبه را می‌توان با دقت بیشتری رنگ کرد که باعث می‌شود جوراب‌های پررنگ‌تر و رنگارنگ‌تر شوند.

در حالی که جوراب های راه راه همیشه یک انتخاب محبوب برای مردان و زنان بوده و خواهد بود، جوراب های طرح دار با انواع طرح های دیوانه کننده (مانند جوراب آووکادو) در حال تبدیل شدن به آخرین روند مد هستند.

اختراع اصلی کشیش ویلیام لی بیشتر توسعه یافت. در اوایل قرن نوزدهم، اولین قاب‌های بافندگی دایره‌ای ساخته شد که امکان یک فرآیند عمدتاً مکانیزه را فراهم می‌کرد.

در نتیجه، بسیاری از کارگران خانه شغل خود را از دست دادند و بسیاری از تولیدکنندگان جوراب‌سازان را اخراج کردند. در نهایت، با استفاده از مواد ارزان‌تر و پیشرفت تولید کارخانه‌ای، جوراب‌ها به کالاهای بازار انبوه تبدیل شدند.