تبدیل روغن موتور carpie به روغن سرخ کردنی توسط دانشجویان دانشگاه تهران

برای تعویض روغن موتور carpie علاوه بر چراغ چک موتور خودروی شما بر روی داشبورد شما (اگر دارای چراغ باشد)، چند علامت دیگر وجود دارد که می‌تواند نشان دهد زمان تعویض روغن فرا رسیده است.

صدای موتور: زمانی که روغن موتور کار خود را انجام می دهد، قطعات موجود در موتور شما را روغن کاری کرده و در نتیجه موتور را ساکت نگه می دارد. با این حال، اگر سطح روغن شما پایین است یا کاملاً تمام شده است، ممکن است صدای تق تق یا غرش را بشنوید. اگر این اتفاق افتاد، فوراً ماشین خود را برای تعویض روغن ببرید.

بوییدن روغن داخل خودرو: بوییدن روغن در داخل خودرو نشانه آن است که ممکن است نشت روغن داشته باشید. اگر بوی دود اگزوز یا گاز را حس کردید، ممکن است وسیله نقلیه شما بیش از حد گرم شده باشد. در هر صورت، می‌خواهید خودروی خود را در اسرع وقت برای بررسی تعمیر و نگهداری تحویل بگیرید.

روغن موتور

دود اگزوز: طبیعی است که لوله اگزوز خودرو شما بخار نیمه شفافی منتشر کند، اما اگر زمانی متوجه شدید که این بخار به دود تبدیل می شود، ممکن است نشت روغن یا قطعات موتور معیوب داشته باشید.

مسافت پیموده شده بالا: همانطور که قبلاً گفته شد، اکثر خودروها نیاز به تعویض روغن هر 3-5000 مایل یا تقریباً هر 3-6 ماه دارند. اگر یک ماه مایل زیادی را روی ماشین خود صرف کرده اید، ممکن است بخواهید کمی زودتر ماشین خود را برای تعویض روغن ببرید تا مشکلی پیش نیاید. این مورد به خصوص اگر وسیله نقلیه قدیمی دارید بیشتر می شود.

روغن تیره رنگ: روغن تمیز با رنگ کهربایی شفاف است. با گذشت زمان، به دلیل آلودگی ها و رسوبات جمع آوری شده به رنگ تیره تر تبدیل می شود. اگر روغن خود را چک می‌کنید و متوجه می‌شوید که رنگ آن تیره می‌شود، این نشانه کلیدی است که ممکن است زمان تعویض روغن فرا رسیده باشد.